събота, 22 август 2015 г.

Текуща практика в детска градина

ПРЕДДИПЛОМНА  ПРАКТИКА

ОТ 29.03.2013  ДО   30.04.2013

Базова детска градина
ЦДГ „Брезица-град Брезник
Втора възрастова група
Базов учител-Божана Страхилова




ИЗГОТВИЛ :
ФАК№
                                                          

                                                                        ПРОВЕРИЛ:………………………..



СПИСЪК НА ДЕЦАТА ОТ 2 ГРУПА
1.Бианка Б
14.Кристиан М.
2.Георги Г
15.Малина К.
3.Георги Б
16.Митко П.
4.Дейвид Б.
17.Мадлен Н.
5.Дейвид П.
18.Моника Н.
6.Данаил Ц.
19.Мария К.
7.Десислав С.
20.Никола Н.
8.Емилия С.
21.Николай И.
9.Емили А.
22.Петър Б.
10.Ивайло П.
23.Симона С.
11.Ивана Ц.
24.Светослав А.
12.Йоана А.
25.Татяна В.
13.Катрин К.
26.Дария Д.




В ЦДГ „Брезица “ педагозите работят по програма „Ръка за ръка “-авт.колектив Русинова. Използват програмната система на издателство Булвест 2000 „Приказни пътечки“







Дневен режим
7.00-8.30-Прием на децата,контакти с родителите,адаптиране и разговори.Утринна гимнастика.
8.30-Закуска
Игрово – познавателни ситуации
Обучаващи ситуации
Практически ситуации
11.30-12.30-Подготовка за обяд и обяд.
12.50-15.30-Следобеден сън
15.30-15.50-Следобедна закуска
15.45-Игрово-познавателни ситуации.Практически ситуации. Свободни игри по кътове. Игри на открито. Изпращане на децата.








Седмично разпределение
Учебна 2012/2013 година

Децата са на възраст 3-4 години,затова програмата е олекотена и одобрена от директорката ,но работят с книжките за 2 група.

Задължителни регламентирани ситуации
Задължителни нерегламентирани ситуации
Понеделник -
1.Социален свят
2.Изобразително изкуство
1.Игрова култура и пресъздаване
Вторник-
1.Природен свят
2.КТБД
1.Музика
Сряда-
1.Математика
2.Физическа култура
1.Социален свят
Четвъртък-
1.Български език
2.Музика
1.Игрова култура и пресъздаване
Петък-
1.Игрова култура-ЗНС
2.Изобразително изкуство-ЗНС





ПРАВИЛА НА ГРУПАТА
Ние сме приятели добри в учене и в игри.
Помагаме на всеки,който има нужда, делим болка чужда.
Пазим и подреждаме играчките и куклите красиви.
Игрите ни с тях са толкова любими.
Думички вълшебни много знаем,
когато трябва да ги кажем, не се маем
„Добро утро” и „Довиждане”
„Благодаря „ и „Извинявай”-
щом е нужно ги употребявай.
Растем ние здрави и щастливи в този дом чудесен.
Тези правила тъй лесни ,правят дните ни чудесни!!!







Мост към добрината
На вниманието на всички
ЦДГ „Брезица” изгражда Мост към добрината
Понеделник - Ден на усмивката - да подарим най-малко пет усмивки от сърце.
Вторник - Ден на целувката – да подарим поне една целувка на любим човек.
Сряда - Ден на прегръдката - да прегърнем от сърце най-малко двама човека.
Четвъртък – Ден на добрите дела - да направим поне едно добро дело за деня .
Петък - Ден на обичта - да кажем „Обичам те”поне на един човек.
Събота и Неделя - Ден на семейството – помагай и играй на воля с мама и тате, а утре разкажи.
Всяка сутрин деня на децата в ЦДГ „Брезица” ще започва с равносметка и споделяне за това как е преминал предишния ден.Призоваваме родителите и гостите да прилагат това изискване и в своето семейство.
Уважаеми родители и гости ,намерете време да разговаряте и играете с децата си.Поинтересувайте се как са преминали по моста на добрината през изминалата седмица.Приложете тази инициатива във вашето семейство задължително .Само така тя ще постигне целта си-да формираме в децата и в нас онази ценностна система,която ще ни направи достойни българи и европейци.
01.04.2013-Първа  смяна
ОН-Социален свят
 Тема:Великден
Цел:
1.Възприемане на настроението на възрастни и деца по време на празника.
Задачи:
1.Да има конкретни представи за поведенчески норми и правила по време на празници и обичаи.
2.Да може да сравнява участието на деца и възрастни в празника и връзката между тях в етническа и религиозна общност
3.Да демонстрира отзивчивост към изразяване на принадлежност  към фолклорна общност
Форма –ЗРС
Методи-Беседа,разговор,наблюдение,разглеждане на снимки,игри,практическа дейност
Средства-Материали от сборника,свързани с празника Великден,снимки на боядисани яйца,украсени по различен начин сварени яйца,бои ,памук,лепенки;практическа ситуация „Боядисване на яйца”

7.30- 8.30-Прием на децата,тоалет – След като се приемат се  прави утринна гимнастика.Обсъждат защо е важно да се прави утринна гимнастика.След като приключат с гимнастиката децата  измиват ръцете си и сядат да закусват.По този начин у тях се  изграждат здравно-хигиенни навици.
9.00-Децата подреждат играчките си и сядат на столчетата  си наредени в полукръг. С кратък разказ запознавам децата със значението на празника Великден ,традициите в нашата страна ,както и подготовката за него. Включвам в темата художествено произведение свързано с великденските празници. С кратка беседа актуализирам детския опит в тази посока и ги мотивирам да разкажат как семейството им се подготвя за празника. Показвам и разглеждаме предварително подготвените от мен снимки и рисунки на различно боядисани яйца, коментираме  цветовете и комбинациите от шарки. На въпроса ми „Как във вашето семейство се подготвяте за Великден ?- повечето деца отговориха ентусиазирано,3 от децата  не се сетиха какво се прави на Великден. Разказаха кой боядисва яйцата вкъщи, кой меси козунаците и пр.Също така подчертаха  ,че те се включват в подготовката на празника.
Ключови въпроси: 
Кой боядисва яйцата?Защо се боядисват яйцата?Знаете ли защо първото яйце трябва да се боядиса в червен цвят?Защо се намазват бузките и челото на децата в къщата с червена боя?От снимките които виждате кое яйце ви харесва най-много?Вие как бихте боядисали вашето яйце?и др.
След беседата провеждаме практическа ситуация „Боядисване на яйца”.Всяко дете потапя яйцето си в боята ,с моя помощ  или върху разстлан памук изсипва с лъжичката различни цветове боя ,след което поставя яйцето в памука и го завива.Боядисването с памук дава възможност на повече деца да се включат,защото колкото повече цветове се изсипват върху завитото в памук яйце,толкова по шарено става то.
След първата ситуация децата отиват да пият вода и до тоалетна.Правим една подвижна игра и преминаваме към следващата ситуация.
01.04.2013-Втора ситуация
ОН: Изобразително изкуство
Тема: “Пролет е дошла”
Цели:
1.Разкриване и предаване на характерните особености на познати обекти от действителността
2.Осмисляне ролята на цветовете като средство за предаване на пролетно настроение
3.Развиване на асоциативно мислене и репродуктивно въображение
 Задачи:
  1.Конкретизиране на представите за форма и характерна конструкция на обекти от действителността.
2.Формиране на усет за отразяване на характерни сезонни промени.
 3.Възпитаване на емоционално и оценъчно отношение към резултатите от изобразителната дейност.
Материали-блоков лист,цветни основи,готово разредени темперни бои,обла четка и други пособия за печатане
Методи-беседа,преднамерено наблюдение,показ на образци и показ на действие,указания,обяснение.
Средства-живописни творби от пейзажния жанр,илюстративен материал,и детски рисунки по темата.
Кратък   ход на ситуацията
Провели сме преднамерено наблюдение на двора на детската градина, като съм обърнала внимание на характерните за пролетта цветове на дърветата, цветята, тревите, слънцето и на тяхното местоположение в пространството. В началото на ситуацията провеждаме беседа, която е свързана с наблюдението. Прочитам следният текст:
Първо се показа нежното кокиче.
Колко то прилича на мъничко момиче!
Цялото е в бяло – с шапчица зелена.
Как е засияло в новата прмена!
Весело се смее брат му минзухарко,
с цветовете грее също като пламък.
До него пристъпва мъничката дружка -
бавно и напето пъстра теменужка.
Ключови въпроси:Каква е тревата ?Къде е снегът?Защо го няма?Какво е слънцето?Какво се случва с дърветата през пролетта?Какви пролетни цветя познавате?Кое е първото пролетно цвете?Какъв е цветът му?Кое му е братчето?А неговият цвят знаете ли?Какви други пролетни цветя познавате? Знаете ли ,че могат да бъдат в различни цветове?
След беседата разглеждаме и съпоставяме зимна и пролетна рисунка. Поставям темата, показвам, давам указания. След края на ситуацията правим преценка и изложба на рисунките.
10.30 –Сервира се плод ,като преди това отново се мият ръцете.
Режимен момент за свободни игри
Задача-Обогатяване и развиване игровата култура в свободните самостоятелни игри(творчески,сюжетни)
Самооценка: В първото занимание децата бяха по-активни, беше им по-забавно, по-близко. Темата я поставих, така че да ги заинтригувам. Опитах се да ги заинтригувам чрез разказите за Великден и ги провокирах да разказват за собствения им опит в боядисването на яйца. Второто занятие се оказа доста по-трудно за децата. Темата беше поднесена по-подходящ начин, но координацията на децата все още е несъвършена и децата бързо изгубиха търпение. Трябваше да прекъсна рисуването и да организирам изложбата по-рано от предвиденото.
От 12.00 до 12-45 –Децата се подготвят за обяд и обядват. У тях се формират здравно-хигиенни навици и култура на хранене.

02.04.2013-Втора смяна
От 11.30-12.30-Подготовка за обяд и обяд.Формиране на здравно-хигиенни навици и култура на хранене, чрез измиването на ръцете и вежливо поведение на масата.
12.50-15.30-Следобеден сън-Децата се събличат подреждат дрехите и пантофите си на стола, по този начин у тях се формира позитивно отношение към самообслужване  и се възпитава чувство за ред. По-време на сън децата не се оставят без наблюдение.
15.30-15.50-Следобедна закуска и тоалет
15.45-Игрово–познавателни ситуации. Практически ситуации. Свободни игри по-кътове. Игри на открито. Изпращане на децата.
ОН: Музика
Тема : Великден е

Цел:
1.Развиване на умението за точно интониране
Задачи:
1.Изразително и вярно интонационно да изпълнява песните
Музиката се води от музикален педагог.Пеят песни,слушат произведения и танцуват.
03.04.2013-Първа смяна
ОН-Математика
Тема:Лабиринт
Цели:
1.Формиране на умения за групиране
2.Формиране на елементарни представи за числата до пет
3.Формиране на представи за ориентиране в пространството
Задачи:
·      Да групира предмети по даден признак
·      Да брои до пет. Да моделира група с определено количество предмети
·      Да сравнява чрез релациите „повече”, „по малко”, „толкова-колкото”
·      Да се ориентира в пространството.
Въвеждам децата в темата ,чрез актуализиране на представата за лабиринт.С помощта на столчетата и масичките на децата оформям лабиринт в занималнята. По пътечките му те преминават, за да могат да достигнат до определен предмет, който съм поставила в единия му край. Припомням посоките в които могат да се движат в тази ситуация. След това предлагам на децата да разгледат илюстрацията с пиленцето и патенцето; пътечките, по които ще вървят; точно какво ще събира патенцето и какво пиленцето. Обяснявам ,че след очертаването на пътя  на животните трябва да преброят по колко червейчета и гъсеници е събрало всяко от тях. Следващата задача, която им давам  е да оцветят точно толкова фигурки  до илюстрацията на животинчето, колкото е броят на събраните от него червеи  или гъсеници.
Ключови въпроси: Какво е лабиринт? На къде може да се движи човек в лабиринта? Може ли да се излиза от очертанията на лабиринта? Какво яде пиленцето? А патенцето? Какво трябва да събира пиленцето, а патенцето? Какво образуват червейчетата, а гъсениците? Може ли червейчето да отиде в групата на гъсениците? Защо не може? Еднакъв ли е броят на червейчетата и гъсениците? Кои са повече и кои по-малко, по-равно ли са?Оцвети толкова картинки, колкото са събраните червейчета или гъсеници.
Форма –ЗРС
Методи-беседа,  демонстрация,  упражнение,  игра,  моделиране.
Средства- оперативен материал,  демонстративен материал
Втора ситуация
ОН Физическа култура
Тема:Скачай на обръч
Цели:
1.Създаване на технически и познавателни предпоставкиза скачане на въженце
2.Усъвършенстване на изтегляне на тялото и лазене

Задачи:
1.Детето да има представа за скачане с 2 крака с обръч на място
2.Да умее да изтегля от тилен лег по пейка и да лази в коленна опора с торбичка на гърба.
Форма –ЗРС
Методи-двигателно упражняване, фронтален и групов метод, демонстрация , описание,  игров метод.
Кратък ход на ситуацията
Въвеждам децата в темата, чрез художествено пресъздаване на обобщените представи и особеностите на обръча като предмет от познатата на детето среда. Разпръснала съм по цялата игрална площ обръчи, като съм оставила достатъчно разстояние за стъпване между тях. Давам разпореждане всяко дете да застане в обръч. След това изпълняваме следните упражнения:
-разпръснато ходене между обръчите,при сигнал заставане в обръча.
-странично ходене с лице към обръча със смяна на посокитепри всеки пълен кръг
-разпръснато бягане около обръчите,при сигнал заставане в обръч
-подскочно бягане около обръча със смяна на посоката при всеки пълен кръг.
Предвиденото в тази ситуация движение за възприемане е скачане с два крака с обръч на място. Така се полагат основите за скачане с въженце. Скачането с обръч е много по-лесно за децата от скачането с въже, защото обръчът е по-стабилен и не изменя своята форма, а скоростта на въртенето му може да се контролира по-лесно. Първо демонстрирам хвата на обръча. От това изходно положение изпълняваме следните упражнения:
-стъпване с двата крака последователно в обръча , повдигане зад гърба над главата и снемане напред до изходно положение
-същото , но със скок
-същото , но със скок на двата крака едновременно
Всяко от тези упражнения се повтаря 6-7 пъти с умерен темп. Планираните за усъвършенстване движения са изтегляне от тилен лег по пейка и лазене от коленна опора с торбичка по гърба. За упражняването използвам групов метод. Завършваме с търкаляне на обръчи в игрова форма.
Самооценка: Заниманието по математика не протече според очакванията ми.  Децата не бяха концентрирани, не можах да привлека вниманието им. Трябваше да използвам повече подвижни игри и по този начин може би щях да ги овладея по-добре. Играта с лабиринта не беше подходяща, защото не могат да участват всички и тези, които не играят започват да шумят и нервничат, губят интерес. Второто занимание беше по-интересно за децата, защото всички бяха физически ангажирани. Изиграхме няколко подходящи игри и децата бяха доволни.

04.04.2013-Втора смяна
ОН-Игрова култура и пресъздаване
Тема:Пожарникари-СРИ
Цели:
1.Обогатяване сюжетите за игра,чрез включване на нови събития и роли.
2.Организиране на игровото пространство съобразно поетите роли и игровия замисъл
Задачи:
1.Да обогатява сюжетите за игра ,чрез включване на нови събития и роли
2.Да организира игровото пространство съобразно поетите роли и игровия замисъл.
Методи - Демонстрация на игрови умения, показ на образец, показ на действие, съвместна игра с педагога, насочване към самостоятелна игра.
Средства:Филмче по темата, набор  играчки и предмети за игра –„Пожарникари”-костюми, каски, колани, маркучи.
Кратък ход на ситуацията
Пускам на децата филмче, от което се вижда как сирената събира пожарната команда, как пожарникарите се обличат, качват се по колите , пристигат на мястото на пожара , гасят и спасяват хора.Разговарям с децата за пожарникарите, за работата им, за оборудването им. Предлагам на децата в играта да станат пожарникари. Определяме мястото на пожарната. Предлагам на децата да построят пожарните си коли от столчета, да облекат костюми(предварително съм ги подготвила от картон с отвор за главата, с дължина под кръста и с колан) да сложат каски  направени от картон, за маркучи използваме въжета за скачане. В хода на играта се обаждам по телефона и съобщавам за пожар(магазина,сладкарницата,киното). На децата които не искат да бъдат пожарникари, предлагам да играят на магазинери, лекари и др, като те сами трябва да подберат и подредят необходимите играчки и предмети съобразно избраните роли.
Самооценка: заниманието протече добре децата бяха заинтригувани, беше им забавно да облекат костюми и да влязат в роля. Обърнах особено внимание върху важността на пожарникарската професия. Заострих вниманието на децата за опасността от пожар при игра с огън. 
05.04.2013-Първа смяна
ОН-Игрова култура и пресъздаване
Тема-Заенце Баенце-ТИ
Цели:    
1.Обогатяване репертоара на децата за игрово-артистично пресъздаване на познати произведения.
2.Слушане и възприемане на приказка
3.Изразяване на отношение към постъпките на героите
4.Разпознаване  на епизоди от приказки
4.Пресъздаване на приказка
Задачи:
1.Обсъждане на ролята и нейното изпълнение
2.Описание на костюма и уточняване на необходимото за изпълнение на избраната роля
3.Детето да използва репертоар от изразни средства за игрово-артистично пресъздаване на познати произведения
4.Изграждане на взаимоотношения чрез диалог между героите от приказката
Методи: Показ на образец, показ на действие, съвместна игра с педагога, насочване към самостоятелна игра.
Средства:Текст на приказката „Заенце Баенце”, декор на къщи от дърво и от сняг, отличителни белези на Заек, лисица, куче, мечка, петле, атрибути, музика.
Кратък ход на ситуацията
Пуска се песен за привличане на вниманието на децата. Сядат на столчетата наредени в полукръг. Беседа за театъра и правилата за културно поведение на обществени места –театър, кино.
Ключови въпроси:Били ли сте на театър?Как трябва да се държим в театъра?Можем ли да се храним в театъра?
Раздавам на децата картинка на която е изобразена театрална сцена и актьори с костюми.
Въпроси: Какво виждате на картинката?Какви са тези хора на сцената?А какво са облекли?(костюми)Знаете ли как се наричат хората които им ръкопляскат?(публика)
Следва  прочит на приказката  „Заенце Баенце”след което разговор за приказката и уточняване на необходимото за театрилизирана игра, театърът, сцената, костюмите, героите, ролите, декор, реквизит и др. Съобщавам, че днес ще си направим театър. Повторно прочитам  приказката. Определят се ролите. Децата обличат костюмите и започват да играят. Сцената се повтаря 2-3 пъти за да могат да участват всички деца. Докато едните деца играят другите са публиката.
Втора ситуация
ОН-Изобразително изкуство
Тема :Посрещане на прелетните птици
Цели:
1.Подбиране на подходящи изразни средства с оглед на замисъла, жанра и вида изобразителна дейност
2.Осмисляне ролята на цветовете за предаване на пролетното настроение и за характеризиране на обстановката.
3.Затвърдяване на познанията за пейзажния жанр в живопистта.
Задачи:
1.Да притежава умения за рисуване на различни по вид пролетни дървета
2.Да умее да разполага изобразителните  елементи в два плана.
Форма –ЗНС
Методи-беседа, преднамерено наблюдение, показ на образции показ на действие, указания , обяснение.
Задължителни задачи:Детето трябва да нарисува на първи план пролетен пейзаж, като включи една, две и повече човешки фигури, които посрещат прелетните птици, а на втори план –пролетни дървета, храсти, цветя и животни.
Избираеми задачи:На детето се дава възможност само да избере цветовете и композицията, изобразителните материали и техниката на работа.
Кратък ход на ситуацията
Ситуацията започва с прочитането на художествен текст за прелетните птици, които се завръщат по родните места. Преди да преминем към изпълнението на живописната задача, провеждаме преднамерено наблюдение на различни пейзажи, като съпоставяме различните по вид, големина, конструкция и цвят  пролетни дървета. Обръщам внимание на тяхното разположение в реалното пространство. С разглеждането на различните рисунки,  децата се убеждават , че различните по вид пролетни дървета растат разпръснато и ,че пролетното настроение се постига с характерни за този сезон цветови съчетания. С помощта на кратка беседа активизирам образните представи на децата, техните впечатления и  преживявания. Поставям темата, като уточнявм изискванията си към децата. Преди да започнат самостоятелна работа ги насочвам да включат допълнителни образи в пейзажа. Ситуацията завършва с преценка на работата на децата и правим изложба.
Ключови въпроси:   Кои са животните, които есента отиват към топлите страни? Кои птици са прелетни? Защо отлитат на юг? Кои идват първи – щъркелите или лястовиците? Защо се връщат? Еднакви ли са пролетните дървета? По какво се различават? Какво трябва да направим, когато видим първия щъркел? Вие кои други птици познавате? Кои от тези птици са прелетни и кои не? Нека ги разделим в две групи. (показвам снмките)

Самооценка: Първото занимание протече много добре децата бяха организирани и стегнати, вживяха се в драматизацията и беше изключително забавно. Обърнах внимание на етикета, който трябва да се спазва в театъра. Във второто занимание децата срещнаха известни затруднения. Може би аз не поставих правилно изискванията и оттам дойде объркването на децата.
                                                                                                                                                                          

08.04.2013-Втора смяна
ОН-Игрова култура и пресъздаване
Тема:Товарен влак-АДИ
Цели:
1.Участие в игри от типа „Лото” с изпълнение на по – сложна  игрова задача.
2.Създаване на условия за игрово взаимодействие с партньор
Задачи:
1.Участие в игри от типа „лото” и „карти”  и приема съревнователния елемент в игри с готово съдържание и открити правила.
 2.Да спазва правила, свързани със съчетаване на игрова и дидактична задача количествено и поредно броене
Методи: Демонстрация на игрови умения, показ на образец, показ на действие, съвместна игра с педагога,  насочване към самостоятелна игра.
Средства: АДИ-„Товарен влак”, художествена литература и картини по темата.
Кратък ход на ситуацията
Предварително съм подготвила основните картони и малките картончета  с нарисувани на тях животни, плодове и зеленчуци. Целта на играта е детето да постави в белите полета на картона с изображение на влак малките картончета с изображения на животни, плодове и зеленчуци, като се съобразява броят на  изобразените обекти да е в съответствие с означената на вагона цифра или числова фигура. Игровото действие предполага детето да взема едно по едно или в определен ред малките картончета и да ги поставя на подходящото място според целта на играта. Въвеждам децата в темата по този начин: Чува се звук на свирка, скърцане на колела и ето, товарният влак поема на път. Той превозва различни товари от гара на гара. Има различни вагони, в които превозва храни, животни или други товари. Днес влакът превозва сладки плодове. Всеки вид плод се товари в специален вагон, за да се запази свеж и вкусен. Могат ли децата да натоварят и своя влак с вкусни плодове?
Първо показвам как се играе играта „Товарен влак”. След това играем играта заедно. После  играта се играе индивидуално от всяко дете. По късно усложнявам играта, като в нея участват две деца, като така се въвежда съревнователен елемент.
Самооценка: заниманието протече добре. Децата бяха заинтригувани, но срещнаха известни затруднения при класификацията. Забавляваха се много когато играеха по двойки и се състезаваха.
09.04.2013-Първа смяна
ОН-Природен свят
Тема:Пчелен кошер
Форма-ЗРС


Цели:
1.Систематизиране представите на детето за насекомите и типични признаци на живот според сезонните промени.
2.Възприемане на грижите по отглеждане на пчели като добродетел
3.Осмисляне поведението на насекомите при промяна на метеорологичните условия
4.Възпитаване модели на безопасно поведение при съприкосновение с насекоми.
Задачи:
1.Да има конкретни представиза насекомите и типичните им признаци на живот според сезонните промени.
2.Да моделира нагледно движението при животните.
3.Да прилага модели на безопасно поведение при съприкосновение с насекоми.
Методи-наблюдение,беседа,разказ,словесно-логически задачи,упражнение
Средства:табла,РЛ18,Етюд по стихотворението „Момче и Пчела”
Кратък ход на ситуацията
Въвеждам децата в темата със стихотворението на Асен Разцветников „Момче и пчела”.Показвам снимка на пчела и правим обследване на насекомото-частите на тялото, брой крака, глава, крила, цвят на тялото. Разговаряме за членовете на пчелното семейството- царицата майка, пчелите работнички, малките пчелички, търтеи. Уточняваме функциите които изпълнява всеки член на пчелното семейство - грижи за малките пчелички,грижи за царицата,снасяне на яйца,охрана на кошера,събиране на нектар и прашец от цветята. Разказвам на децата за живота на пчелите в кошера, за техния задружен  труд, за начина, по който си съобщават къде има цветя с много прашец- чрез танц.Сравняваме пчелата работничка и нейното трудолюбие с търтея, който пчелите са изгонили от кошера и който чака да продължат да го хранят. Обсъждаме как протича животът на пчелите в кошера , събират цветен прашец и нектар от цветята , образуват пчелната пита-килийки, изпълнени с мед. Обяснявам на децата че животът на пчелата зависи от този на другите, а храната и зависи от свежите и уханни цафнали цветя. Обяснявам, че ако природата е замърсена, нектарът от цветята ще бъде замърсен и медът ще бъде вреден за хората. Разговаряме за опасността от ужилване и уточнявам, че при ужилване веднага трябва да съобщят на възрастен, за да получат помощ  ако ужиленото място много се подува. След това поставям на децата задача за индивидуална работа, да оцветят цветята в учебното помагало и да нарисуват пътя на пчелата до тях.
Ключови въпроси: Какво е тялото на пчелата? Колко крачета има? С какво лети? Знаете ли кои са членовете на пчелното семейство ? Как се нарича къщата на пчелите? Как се храни пчелата? Защо харесва цветята, те какво и дават? Защо хората отглеждат пчели? Как се грижат за тях? Как ще се отблагодарят пчелите на човека, за грижите му? Опасни ли са пчелите? Могат ли да ви наранят? Кога стават опасни? Кой от кого трябва да се пази? Нужни ли са цъфналите дървета на пчелите? Защо? Кои други насекоми познавате?
Втора ситуация
ОН-КТБД
Тема:Пчеличката Мая
Цели:
1.Усъвършенстване на аналитико-синтетичната дейност ,подпомагаща развитие на общите способности на децата и формиране на умения за планиране на дейността.
Задачи:Да може да възприема и различава конструктивните елементи в модела
Методи: показ на образец, частичен показ на действие, анализ, насоки, корекции
Средства:Модел от помагалото , двигателни действия.
Форма:ЗРС
Кратък ход на ситуацията
Започвам с разказ, за историята на една пчеличка която се казва Мая, защото е родена през месец май. Разказвам на децата, че с Мая са се случвали най-различни неща и интересни истории. Затова са направили рисуван филм за нея, в който показвали пътешествията и, и приятелите и. Питам децата дали чуват жуженето на пчеличката Мая. Предполагаме, че е дошла в детската градина. Показвам предварително изработената играчка от мен и провеждам кратък разговор с нея. Питам я защо е дошла. Пчелата  е сама в големия град и иска да си намери приятели пчели, с които да си играе. Казвам на пчелата, че ако позволи на децата да я разгледат внимателно, те ще направят пчелички също като нея, с които ще си играе. Правим анализ на модела –тяло, крила, големина, разположение, цвят на тялото и на крилата. Давам насоки за последователността на изработката. Поставям изисквания за точност при изрязване и здравина при лепене. Ако се налага правя корекции. След изработката на пчелата предлагам на децата да потанцуват със своята нова приятелка. По време на танца правим преценка на моделите.
Ключови въпроси:Вие гледали ли сте филма за пчеличката Мая? Чувате ли това жужене? Как мислите откъде идва? Дали Мая не е дошла в нашата градина? Мая , разкажи на децата защо си дошла? И др.
Самооценка: Първото занимание протече добре децата слушаха с интерес и вземаха участие. Бяха активни при беседата за насекомите. Трябваше да използвам повече подвижни игри за разнообразяване на дейността. При второто занимание децата срещнаха проблем при изрязването. Повечето работиха чисто и крайните резултати бяха задоволителни.
 10.04.2013-Втора смяна
ОН –Социален свят
Тема:Празник на цветята
Цели:
1.Възприемане на настроението на възрастни и деца по време на празника
Задачи:
1.Да има конкретни представи за поведенчески норми и правила по време на празници и обичаи
2.Да може да сравнява участието на възрастни и деца в празника и връзката между тях в етническа и религиозна общност
3.Да демонстрира отзивчивост към изразяване на принадлежност към фолклорна общност.
Методи:Беседа, разговор, разглеждане на снимки, практическа дейност, игри.
Кратък ход на урока
Въвеждам децата в темата с предварително подбрани от мен художествени произведения свързани с темата. Беседваме върху фолклорното значение на пролетните празници Цветница, Лазаров ден. Коментираме обичая  „Лазарица”. Какво се прави тогава , защо младите момичета се обличат в народни носии и обикалят по къщите. Обсъждаме кои хора празнуват на Цветница и защо се плете венец от върбови клонки, дали някое от децата или негов близък празнува на този ден. Разглеждаме снимки на моменти от празнуването на тези празници. Предлагам да поздравим децата които празнуват на тези дни с песен и различни пожелания. Правим игра –няколко момичета ще бъдат лазарки и ще обикалят по домовете на останалите, а те ще ги посрещат. Украсяваме групата си с пролетни мотиви.
Самооценка: В това занимание се впуснах в много подробности и маже би не можах да активизирам достатъчно децата, те бързо загубиха интерес и започнаха да шумят.  Едва при играта децата проявиха активност.
11.04.2013-Първа смяна
ОН-Български език и литература
Тема : Един ден на Карина
Цели:
1.Запознаване с изречението като речева единица
2.Отделяне на изречението от потока на речта
Задачи:
1.Да възприема и разпознава изречение
2.Да възприема и отделя изречението от потока на речта
3.Да моделира изречение и думи
4.Да изговаря правилно думите в изречението в съответствие с книжовната форма
Форма-ЗРС
Методи-онагледяване,разговор,упражнение,игрови похвати
Средства-РЛ-40,песен,играчки,текст за дневния режим на детето от детската градина.
Кратък ход на ситуацията
Въвеждам децата в темата с песен за събуждане. Насочвам ги към нагледната опора в помагалото. Оставям ги да разгледат и възприемат  нарисуваното. Представям им разказчето „Един ден на Карина” като съставям по едно изречение  за всяка картина последователно. Поставям въпрос за съдържанието на всяко изречение , за да разберат децата, че изречението изразява завършена мисъл. Повтарям изречението ,като уточнявам ,че това е изречение. Моделираме изречението с  дълга цветна лента .(Ще запишем изречението с тази дълга лента. Вижте лентичката под първата картинка .Хайде сега вие сами запишете изречението с лентичка.) По същия начин продължаваме с останалите изречения. Броим ги и проследяваме кое, след кое следва. След това играем играта „Кажи изречение за......”поставям играчка пред децата   те съставят изречение за нея. Може да се използват и други предмети или обекти. В края на играта давам на децата да поиграят с използваните играчки.
Ключови въпроси :За какво използваме думите? А изреченията? С какво съставихме разказа за Карина? Какви изречения може да използваме? Може ли да използваме къси изречения, а по може ли и по-дълги? Как съставяме по-късите, а по-дългите? Как трябва да са подредени думите в изречението? Ако не са по определен начин какво се получава? Съставяне на изречения за дадена играчка или предмет.Подвижна игра "Живи думи"
Правим подвижна игра, пият вода, ходят до тоалетна и продължаваме с втората ситуация.
ОН-Музика
 Тема:Пролетен музикален календар
Цел:Приобщаване към българския музикален фолклор
Задачи: Да добият обобщена  представа за пролетните фолклорни обичаи, обстановка, музика.(Лазаров ден,Цветница,Великден)
Музиката се води от музикален педагог.Пеят песни, слушат произведения и танцуват.
Самооценка: заниманието протече много добре. Децата бяха концентрирани, отговаряха и бяха много активни. Използвах няколко подвижни игри за смяна на дейността и по този начин задържах вниманието им.
12.04.2013-Втора смяна
Свободни игри
15.04.2013-Първа смяна
ОН-Социален свят
Тема:Средства за комуникация
Цели:
1.Възпитаване на желание за добро самочувствие при функциониране с предмети
Задачи :
1.Да има адекватни представи за начини на действие на възрастни и деца с предмети от  бита
2.Да има конкретни представи за начини на свързване на хората-телефон,компютър,писмо
3.Да прилага начини за взаимодействие при постигане на практически резултат
4.Да изпитва удовлетвореност при спазване на общоприети правила на общуване от разстояние.
Методи-беседа,разговор,разказ,практическа дейност
Средства: РЛ 20   тема: ”Средства за комуникация”; практическа ситуация; разгавар по телефона
Форма: ЗРС
Кратък ход на ситуацията
Въвеждам децата в темата ,като обяснявам необходимостта от връзка между хората в забързаното ни ежедневие.Обяснявам ,че използването на съвременни средства за комуникация е един от вариантите хората от далечни разстояния да общуват по-често ,да споделят своите делови ангажименти,радости и тревоги.Чрез практическата ситуация „Разговор по телефона”насочвам децата към културата на общуване по телефона-поздрав,вежливо и кратко разговаряне и др.Също така запознавам децата и с писмото като средство за общуване.Показвам на децата плик за писмо ,къде и какво се записва, как се запечатва и др. Обръщам внимание и на съвременните технологии като средство за комуникация-компютъра.Чрез различни въпроси ги мотивирам да разкажат с какви средства комуникират в тяхното семейство.
Ключови въпроси:Когато сме далеч един от друг, как може да свържем с нашите близки? Коя дума казваме първо като се обадим по телефона? Как говорим по телефона? Крещим ли когато разговаряме по телефона? Говориме ли по телефона в градския транспорт, възпитано ли е да го правим?Как Дядо Коледа разбира нашите желания, какво му пишем? Къде поставяме писмото? Как запечатваме плика с писмото? Как ще се ртазбере, че писмото е от теб? Какво пишем върху плика? Къде пускаме писмото? Кой доставя писмата? Как разбира пощальона къде да достави писмата? Знаете ли какво е компютър? Освен за игри за какво друго използваме компютъра?и др.
Втора ситуация      
ОН-Изобразително изкуство
Тема:Превозни средства
Цели:
1.Диференциране на образните представи на децата за характерните особености на различни по вид превозни средства
2.Развиване на образно-конструктивното им мислене и формиране на познавателен интерес към тази сфера от действителността.
Задачи:
1.Да притежава най-обща визуална представа за различни по вид  и конструкция превозни средства.
2.Да проявява образно-конструктивно мислене и репродуктивно въображение.
3.Да притежава умения да оцветява форми и образи чрез защриховане.
Форма:ЗРС
Методи:беседа,преднамерено наблюдение,показ на образци,дидактична игра,указания ,обяснения
Средства:Художествен текст за превозни средства,илюстративен материал по темата,играчки,детски рисунки и др.
Задължителни задачи:Детето трябва да :
-нарисува образ на превозно средство,като предаде характерните му особености;да изпълни изобразителната задача с графичен материал.
Избираеми задачи:Детето самостоятелно да определи вида превозно средство ,неговата височина,ширина и начина му на поместване в листа,вид графичен материал и цветовото решение.
Кратък ход на ситуацията
Предварително сме направили преднамерено наблюдение на различни по вид ,големина и конструкция превозни средства.Прочитам на децата подходящ художествен текст свързан с превозните средства ,за да активизирам  и обогатя образните им представи.Също така им показвам да разгледат играчки,снимки от календари,списания и илюстрации в детски книжки.В уводната част на ситуацията изяснявам каква е задачата на децата и демонстрирам с помощта на различни геометрични форми по какъв начин и в каква последователност може да се нарисуват различни превозни средства.Давам им възможност сами да решат какво превозно средство ще нарисуват.С нарисуваните превозни средства правим автокъща.Правим игра-избирам две деца ,като едното от тях ще бъде продавач в автокъщата а другото купувач.Продавачът трябва да опише избраната от купувача кола и да го убеди да я купи.Завършваме с преценка ,като поощрявам децата ,които са проявили въображение при изпълнението на задачите.
Ключови въпроси: Къде се движат колите, а камионите, а автобусите? Къде се движат самолетите? А корабите? С какво се движат колите, а какво имат самолетите? По какво си приличат колите, камионите и автобусите? На какво приличат колелата на колите и камионите? А каросерията? Какво имат самолетите и по какво си приличат те с птиците? Кой управлява самолета? А кораба? Какво имат лодките?(платна)
Самооценка: първата ситуация протече добре използвах няколко симулации на телефонни разговори - кога и как трябва да се говори по телефон. Децата участваха с желание, включиха се с ентусиазъм и вземаха учстие в беседата. Втората ситуация също премина добре децата се справиха с поставената им задача и с желание участваха в играта.
16.04.2013-втора смяна
ОН-Музика
Тема:Аз марширувам
Цели:
1.Развиване на изпълнителски умения за двигателно отразяване на марш
Задачи:
1.Да изпълнява маршови движения
2.Отмерва метричните времена с два еднакви по трайност удара.
Музиката се води от музикален педагог.Пеят песни,слушат произведения и маршируват.
17.04.2013-Първа смяна

ОН-Математика
Тема:Сравняване
Цели:
1.Формиране на елементарни представи за пространствени измерения
Задачи:
1.Да сравнява групи от обекти
2.Да открива прилики и разлики
3.Да брои да пет
Методи:беседа,демонстрация,упражнение,игра
Средства:оперативен материал,демонстрационно табло,сюжетни играчки
Форма:ЗРС
Кратък ход на ситуацията
Пускам песен за цифрите ,за да привлека вниманието на децата.Въвеждам темата чрез работа върху демонстрационното табло.на него има пет дръвчета с идентични  корони но с и ви различна сочина.Провеждаме беседа върху това ,кое дръвче е по-ред е най –ниското в редичката  и кое е най-високото.давам възможност на децата да поставят  върху короните толкова фигурки ,колкото точки съм поставила на дървото.В основната част говорим с децата за предмети от заобикалящата ги среда,като съпоставяме тяхната широчина,дължина и височина.Предварително съм подготвила различни цветни ленти ,показвам ги на децата и отново сравняват  по дължина и височина.Раздавам им лентите и по един бял лист и те трябва да наредят „ограда” или  „пътечка” върху белия лист след което коментират къде са поставили по-къса ,къде по-дълга лента,къде са използвали по-тясна ,къде по-широка лента.показвам илюстрация с момче и момиче,които са с различна височина и които държат в ръцете си различни обекти.Провеждаме беседа ,чрез която децата сравняват височината на децата и кой какво държи в лявата и дясната ръка.В края на ситуацията провеждаме играта ,кой поред съм и къде съм. Използваме персонажите от приказката „ Дядо и ряпа”
Ключови въпроси:Какво е нарисувано на таблото? Какви са дърветата? По какво си рщприличат и по какво се различават? Какво е първото дърво в сравнение с третото, а последното? Колко точки има под третото дърво, постави толкова ябълки, колкото точки има? Аз по-висока ли съм от вас? А от вратата? А от столчето? Кой е по висок Нина или Митко? А секцията по дълга ли е от масата, а от столчето? С какви лентички ще направим пътечките, а оградата? Може ли от пътечка да се получи ограда? Как се получава? Показвам поредица от картини- кой е по-висок моили момичето? В дясната ръка момичето държи цвете, а в лявата? Влявата момчето има топка, а в дясната? и тн.т. Подвижна игра.
Втора ситуация:
Он -Физическа култура
Тема:Хвърлям ,ловя
Цели:
1.Изграждане на познавателно отношение и формиране на специфичната координация при действия с подвижни и неподвижни обекти.
2.Усъвършенстване на изтегляне и скачане.
Задачи:
1.Да има представа за хвърляне с две ръце нагоре и ловене на отскочила от земята гумена топка.
2.Да умее да се изтегля от тилен лег по пейка  и да скача с два крака с обръч на място.
Методи: двигателно упражняване, фронтален и групов, демонстрация, описание, игров .
Средства:средно-големи гумени топки,гимнастически пейки,обръчи.
Кратък ход на ситуацията
В началото на децата пускам музиката на която ще изпълняват движенията.Тя е с равномерна пулсация и с подходящо темпо за ходене. Стоим на място, броим на две  и пляскаме на всеки втори такт.(Ние сме войници ще вървим напред).Същото ритмично упражнение го изпълняваме ,но вече с ходене и пляскане на всяка втора стъпка.След това преминаваме към бягане със смяна на темпото. Правим комплекс общоразвиващи упражнения с музикален съпровод. След това демонстрирам хвърляне с две ръце нагоре и ловене на отскочила от земята топка. Описвам ясно последователността на двигателните  действия. Основното върху ,което работим в тази ситуация, е придаване на правилна посока на хвърлянето.След като приключим с упражнението на хвърлянето и ловенето продължаваме работата за усъвършенстване на изтеглянето от тилен лег по пейка и скачането с два крака с обръч на място. За да има по-голям брой повторения  на изтеглянето използвам групов метод. Ситуацията завършвам с музикално-подвижна игра.
Самооценка: В първата ситуация срещнах известни затруднения, децата се справиха с групирането, но при втората задача не можах да конкретизирам изискванията си и децата се объркаха.Втората ситуация мина добре децата бяха по-концентрирани и лесно изпълниха упражненията.
  18.04.2013-Първа смяна-учителките си смениха смените и отново сме първа смяна
ОН-БЕЛ
Тема:Кошничка с цветя
Цели:
1.Обогатяване на лексикалния запас –назоваване на цветя ,признаци,лица и действия.
2.Разширяване и уточняване на лексика по темата
Задачи:
1.Да назовава и разбира лексиката по темата
2.Активно да участва в разговор по картината
3.Да включва активно в речта си названия на цветя в контекста на комуникативната ситуация
Форма:ЗРС
Методи:онагледяване, беседа, образец, упражняване, игрови похвати, оцветяване
Средства:РЛ 41, картини, пролетни цветя,графичен материал по избор,художествени текстове за различни пролетни цветя.
Кратък ход на ситуацията
Въвеждам децата в темата ,като внасям кошничка пълна с пролетни цветя.Провеждаме беседа за промените в природата през пролетта и за пролетните цветя.Насочвам вниманието на децата към нагледната опора в помагалото.Провеждам  беседа по картината.Карам децата да изберат едно цвете и да го  опишат .
 Ключови въпроси: Деца ,какво има в тази кошничка?Какво се случва с природата през пролетта?Кои са първите пролетни  цветя?Как ухаят цветята?Кои пролетни цветя познавате?На кого ще подариш пролетно цвете?Как можем да направим венец от пролетни цветя? Какво е нужно на цветята за да са толкова красиви?Кой се грижи за цветята?
В края на ситуацията предлагам на децата да оцветят картинките на лалето и нарциса в работния лист,ако желаят могат да оцветят и божура.
Завършваме с преценка  .
Втора ситуация
ОН-Музика
Тема:Слави Кирил и Методий всяко българско дете
Цели:Развиване на умения за точно интониране
Задачи:
1.Да интонира вярно
2.Да отмерва метричните времена с два еднакви по трайност удара
С децата работи музикален педагог.Слушат произведения,пеят песни и танцуват.
Самооценка: първата ситуация мина добре децата проявиха интерес към моя разказ, бяха концентрирани и активни. Провокирах успешно въображението им чрез гатанки и римушки. Беседата беше ползотворна. Децата бяха доволни от себе си и с удоволствие оцветиха картинките си.
19.04.2013-Първа смяна
ОН-Игрова култура
Тема:Самолет
Цели:
1.Обособяване на строително-конструктивната игра като самостоятелна игра.
2.Обогатяване на уменията за пресъздаване на нови обекти с по-сложна конструкция.
Задачи:
1.Да разгръща строително-конструктивната игра като самостоятелна игра.
2.да пресъздава обекти от действителността с по-сложна конструкция.
Методи:показ на образец,показ на действие,съвместна игра с педагога,насочване към самостоятелна игра
Средства:конструктивни обекти-дребен строител,дребни играчки
Форма:ЗНС
Кратък ход на ситуацията:
Въвеждам децата в темата с гатанката: Не е птица ,а лети,не е бръмбар ,а бръмчи.Що е то?
Предварително съм подготвила играчка-самолет.Ако децата се затруднят с гатанката показвам самолета,след което  използвам самолета за обследване на частите му. Когато приключим с обследването ,изработвам конструкцията на самолета от конструктура,с който ще работят децата.На масите съм приготвила конструктур ,с който ще работят по няколко деца. Насочвам ги ,към масите за игра. Тези ,които не искат да работят на масите ,остават на килима и конструират  познати обекти от предходни игри.След ,като са приключили с изработката на самолетите си ,правим игра –излитане и приземяване ,като посещаваме  обектите от строежите на децата на килима.

Втора ситуация:
ОН-Изобразително изкуство
Тема :Домашните птици
Цели:
1.Разкриване и предаване на характерните особености на познат обект от действителността
2.Затвърдяване на похватите по моделиране
3.Развиване на образно-пластично мислене и репродуктивно въображение
Задачи:
1.Да владее основните похвати по моделиране-овалване, разточване, изтегляне и изостряне,  извиване, прилепване и декориране.
2.Да притежава умения да свързва в общ сюжет познати пластични образи.
Методи: беседа, преднамерено наблюдение, показ на образци, диференциран показ на действие, указания, обяснения.
Средства:РЛ 12,художествен  или научнопопулярен текст  за домашните птици,илюстративен материал и детски пластики по темата.
Необходими материали и пособия: дъска и ножче за моделиране,влажно парцалче,пластичен материал-глина или пластелин
Кратък ход на ситуацията
Тъй като Брезник е малък град и повечето деца живеят в къщи и отглеждат домашни животни и птици,аз предварително съм  казала на децата да разгледат  добре ,как изглеждат домашните птици ,които отглеждат техните баби.Въвеждам ги в темата с кратка беседа за домашните птици.Правим анализ на моделирани от мен образци на домашни птици.Разглеждаме илюстрации в детски книжки ,календари и др.Казвам различни гатанки за домашни птици и животни.Показвам на децата как могат да предадат характерните особености и белези на домашните птици.Давам указания за работа. Завършваме с изложба на фигурките  и преценка.
Ключови въпроси: Какво е тялото на кокошката ? С какво се храни кокошката? А какво има на главата? С какво пляска петела? Каква му е опашката? С какво рови в пръстта кокошката? и др.
Самооценка: Първата ситуация протече добре, децата бяха заинтригувани. Впуснаха се с голямо желание в конструирането на самолет. Някои от тях се справиха по-добре от други.  Втората ситуация също протече добре децата  вложиха голямо старание в моделирането на домашни птици. Предварителната подготовка и анализа на по-характерните особености на домашните птици оказаха голямо влияние за успешната работа върху поставените задачи.

ПСИХОЛОГО ПЕДАГОГИЧЕСКА ХАРАКТЕРИСТИКА
БЕЛ – повечето от децата проявяват култура на речево общуване, изслушват събеседника си, употребяват словесни етикетни изрази за вежливост. Възпроизвеждат повествователен текст, като се придържат към авторския текст.Съставят прости изречения.Познават и спазват основни правила за работа с книга.Имат отношение към книгата и се ориентират визуално в страниците и.Знаят наизуст кратки стихчета и римушки.Част от децата имат затруднения ,но при някои това се дължи на нередовното им посещение на детската градина, а при другите причината е в различното ниво на развитие .
Математика – определят броя на обектите в едно множество до 5. Измерват обекти по дължина, височина, ширина. Определят собственото си място в пространството.Сравняват обекти по дължина,широчина и височина.Сравняват броя на обектите в две множества, като използват съотношенията повече, по-малко, толкова-колкото. Назовават и подреждат сезоните. Посочват страни и върхове на геометрични фигури. Част от децата имат затруднения ,но това се дължи на нередовното им посещение на детската градина.

Социален свят – разпознават поведенчески форми и емоционалното състояние на околните. Проявяват емоционално отношение към възрастни, връстници и близки общности. Осъзнават връзката между предметите и дейностите.Различават професии,гарантиращи здравето на хората.Назовават лични, официални и национални празници, местни обичаи и традиции.

Природен свят –Сравняват и обясняват типични поведенчески реакции на животни в природни местности през сезона.Осъзнават необходимостта от светлина, топлина, въздух, вода, влага и почва за живота на растенията. Проявяват желание за грижа и опазване на природата.

Изобразително изкуство – реагират емоционално при възприемане на произведения на изобразителното изкуство и народното приложно изкуство.Използват изобразителен материал за пресъздаване на обекти и явления. Изразяват емоционално отношние към самостоятелна проява на пресъздаване в рисунка, апликация, пластика. Плътно защриховат, детайлизират и украсяват изображенията. Лепят сръчно и чисто.

Физическа култура – децата изпълняват естествено-приложни движениея – ходене, бягане, скачане, лазене, провиране, катерене, вис, хвърляне. Прилагат изучени физически упражнения в игри и в разнообразни условия.Познават и спазват основните правила в детските спортове и туризма, както и значението им за здравето на човека.

Музика – определят характера на позната музика.Разпознават слухово мъжки, женски и детски гласове. Проявяват емоционално отношение и желание за изпълнение на музика. Изпълняват цял танц, импровизират танцови движения.

КТБД – изработват модел, като комбинират различни техники на работа и материали. Съединяват материали, чрез лепене. Различават материалите, от които са изработени различни изделия. Участват в подреждането и поддържането на ред в занималнята. Умеят да работят колективно. Умеят да работят с природни и други материали.

Игрова култура – децата преодоляват конфликти в игрова среда. Пресъздават ситуации съобразно игровия театрален персонаж. Предлагат и ръководят реализирането на собствени идеи. Съчетават роли и участват в измисляне на игрови случки и сцени. Определят последователността на случките в игра-драматизация.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Предварителен договор за покупко-продажба на жилищен имот

ДОГОВОР (предварителен, за покупко-продажба на жилищен имот) Днес ..., ..., 2002 год . в гр. София, на основание чл.18 и чл.19...