събота, 22 август 2015 г.

Изпращане на подготвителна група

Сценарий
За изпращане на децата от четвърта група в първи клас
„Довиждане детска градина!Здравей първи клас!”
       
       Действащи лица:1.ръководител
                                    2.фея
                                    3.децата
Стаятя е празничо украсена.Гостите са седнали,децата са извън групата.Зазвучава музика и те влизат.


Уч.        Скъпи гости!Днешния празник посвещаваме на нашите бъдещи първокласници.За поледен път днес те прекрачват прага на детската градина.
Наесен ще поемат по пътеката,която води към родното училище.
Йоан.    Че защо в училище да ходим?
Уч.        Как така защо?Защото трябва и защото сте големи.
Рали.     Аз оставам тук.В училище ни чакат куп проблеми.
Дени.    Тук ми харесва,има играчки.
Стоян    Ще остана тук поне още година,а после може и в първи клас да замина.
Яна       Тук ми харесва,хапвам за двамина.
Плами   Четат ни приказки,рисуваме,пеем.
Вики     А как задружно си живеем
Кари     Ще кажа на мама,че искам да остана.
Данчо   А в училище какво…мъки,труд,домашни и учение.
Стефан Тежки раници,задължения.Училище-мъчилище.
Миши   И много малко игри.Тук госпожите са добри,а там…
              Кой знае…
Деси     На мен така ми се пее и играе.
Красен  Реших,оставам тук!
Всички И аз,и аз,и аз.Оставаме в ДГ.
Петър   Тишина в стаята!Да гласуваме.Който иска да остане
             още една година в ДГ да вдигне ръка.
            (Всички деца гласуват с вдигане на ръка)
              Прието.Оставаме в ДГ още една година.
Уч.        Ами сега?Добре се наредихме.Какво ще правим?Идва  
              Първа група, а тази тук не иска да си ходи! И   даже
               Гласуват!Ако откажа правата на детето засягам.Тук
               Само чудо може да помогне!
               ( влиза училищната фея)
Феята     Кой каза чудо?
Уч.         Аз.Децата искат да останат в ДГ.Не искат в училище да   
               Ходят.А малките деца къде ще ги приемем?
Феята     Ще им   дам добър урок.Абракадабра!Симсалабим!
                Омагьосвам ги аз до един!Да си останат вечно малки
                И завинаги в ДГ.
Уч.          Ама те…само за една година пожелаха,не завинаги…
                И после в Първи клас…
Феята      Не на мен тези.Добре ги знам,искат само да играят.
                Остават тук завинаги и точка.
Уч.           Ах,моля те,дай им отсрочка!
Габи Ив.  Завинаги в ДГ.Каква беда?Каква я мислихме,каква
                 Излезе тя!
Хриси      Простете ни!Аз искам да порасна.Мис да стана и най-
                 Прекрасна.
Ил.Ст.      Аз искам да стана артист.
Криси      Аз пък балерина.
Вс.деца   Молим те,прости ни!
Феята       Да бяхте мислили преди!
Уч.            Чуй!Те май съжеляват.Дай им шанс за последен път.
Феята        Добре тогава.Ще им простя и магията ще разваля ако
                  Покажете пред мен и вашите родители,че сте достой-
                  ни за първи клас.На малък изпит днес ще се явите и
                  ако се провалите,оставате завинаги в ДГ.
Уч.             А ако успеят?
Феята        Отиват в училище наесен.Започваме с математика сега.
                   Внимавайте!( феята задава задача на децата)
                  ( децата отговарят)
                   Добре,достоен отговор.
                  ( втора задача – за геом.фигури)
                   Отговорихте вярно.Много сте досетливи.Трета задачка:
                   На вълшебната полянка в моята страна кацнали 6 златни
                   Птички.Духнал вятър и в миг 2 отлетели.Колко са оста-
                   ли?
                      ( децата отговарят )
Феята           ( прозява се )Добре се справят с математиката,но сега
                      да ми попеят,че май се уморих от нея.
Песен          …………………………………………………..
Феята           Благодаря.Сега със изпита да продължа.С кой звук за-
                      почва думата……………………………………………
                     Къде в думата ……………………………. Чуваш звука
                     (      )-в началото,в средата или в края?    
                     ( децата отговарят )
                     Умни са децата,няма що.Ще трябва да им простя,ма-
                     гията да разваля.Абракадабра!Ситсилабит-път към
                     училище   вече открит!
Децата         Ура!Ура!Ура!Благодарим ти!Няма да бъркаме вече.
Уч.              


Петър          В детската градина с песни и игри
                     как бързо времето лети
                     И днес,и вчера аз играх,да съм голям си мечтах.
                     Да видя дъното на океана и водолаз да стана,
                     на рибите да съм приятел,
                     да тичам бързо като вятър.
Ками            От години сутрин рано ти ме будиш мила мамо,
                     Да отида в ДГ твоят ден спокойно да премине.
Карина         Ден след ден се учех да рисувам,
                      галеха ме даже щом лудувах.
                      Учех се да режа-без да се порежа
                      Учеха ме да говоря-как възпитано да споря;
                       думичките да подреждам-
                       в изречения да ги нареждам,
                       после да ги преброя къщичка да им построя.
Габи М.         Приказки слушах и песнички пях
                       В нашата ДГ.Имам си много другарчета в нея.
                       С тях на разходка излизам в редичка,
                        с тях се люлея и скачам ,и тичам.
                        Ах,ако знаете само как ги обичам.
Галена            Колко хубаво живяхме,трудихме се,пяхме
                        и числата интересни овладяхме много лесно.
Габи Ив.        За птиците и хората добри,за детските игри,
                       За Родината чудесна научихме стихове и песни.
Песен      ……………………………………………………..
Камелия        Как бързо минаха годините!
                       Да се сбогуваме дошъл е час.
                       Играчките остават във градината,
                       където никога не ще се върна аз.
                       От утре те ще бъдат с малките
                       В игрите им и ден и час.
Ивайла          Кукли мили и добрички  не тъгувайте за нас.
                       Други палави ръчички  ще ви галят час по час.
Плами           Прощавай Зайо дългоух и ти прощавай Мечо Пух.
                       Вии бяхте приятели добри  5 години минаха в игри.
Йоан              Не хъгувайте мечета и мишлета
                       и картинки от нашите книжки.
                       При вас отново ще дойдат деца,
                       както ний дойдохме някога.
Сашо             Сбогом хубави играчки и ти камионче без спирачки.
                       Аз съм вече ученик и обещавам добре да се уча.
Ил.А.             Ние всички тази есен ще постъпим в Първи клас.
Янаки            Сбогом ще си взема с ДГ,
                       Първокласник ставам таз година.
                       Струва ми се всички в мене гледат,
                       Ръкомаха весело съседът:
-      На добър час!И на добра сполука!
Да обикнеш светлата наука!
Аз подскачам весел като птичка,
бързам,за да изпреваря всички.
А звънчето пее,чурулика,
                         в   новото училище ме вика
Вики                Прощавай,дружелюбна стая!Настана време за игра.
                         От утрешната утрин ясна за всички ваканция тече.
                         Очакват ни другари нови,
                         в полята-пъстри цветове,в гората птичи гласове
                         и пеперуди и калинки
                         с червени нови пелеринки.А на есен-
                         по-големи,по-щастливи,
                         зарадвани и нетърпеливи  ще потеглим в ранен час
Стоян              Ра  достна и горда  мама днес ми рече:
-      Ето на,порасна,ученик си вече!
Примерен да бъдеш цялата година,
Да четеш,да пишеш кротичко но чина.
Да не се задяваш с другите дечица.
Ще ти давам всяка сутрин по мекица
Вече знам да пея песни като всички
И дори си имам блокче и боички.
Мога да рисувам къщи и врабчета
пързалка бяла с весели момчета.
Ученик съм вече с раничка прекрасна.
Мама все се чуди:
-Виж го как порасна!


  Миро                    Аз съм вече първолаче!Но ми казаха обаче:
-Ти награда ще получиш буквите щом научиш.
Аз съм вече първоляче!Ала туй съвсем не значи,
Че съм непослушник палав или като залък малък.
                   
   Хриси                   Аз съм вече първолаче-юначе

и ми купиха книжка малка.
Разтворих я и открих една залъгалка.
-Първолаче – юначе-залъгалката каза-
Щом да четеш знаеш прочети ме без да се маеш.
-Извинявай-рекох и аз-
Но аз вече не чета залъгалки.Иди при децата малки
В някой ДГ.

Яна                    Да чета не мога малко букви зная.
Но ще ги науча от началото до края.
Тук пише за слонче,там пише за жабка
Всичко туй ми казва мойта мила бабка.
                        Тя много е добричка,но аз искам книжко
Да чета самичка затова ще ставам ученичка.

Аз съм вече ученик!Буквичките наредих.
Пет задачки сам реших.Съчинение написах.
Нарисувах самолет.Аз-пилотът-най-отпред.
Знаявече и да плувам,от вода не се страхувам.
Казват,че съм хубавец,ала аз съм и храбрец!

На училище отивам,ученик съм аз.
Малко плахо ,но щастливо ще вляза в Първи клас
Туп-туп!Сърцето лудо тупа,бие в мен.
То усеща как по чудо цял съм променен.
А промяната –загадка стана просто в миг.
Казано съвсем накратко:-Аз съм вече ученик!


Във тетрадката грижливо буквите нареждам.
Куклата нетърпеливо чака и поглежда.
Котенцето се прозява,мръщи си нослето:
-Кака вече ни забрави цял ден е заета.
 А петлето кукурига,пърха със крилцата:
-Стига писа букви,стига!Хайде на играта.

Ранобудница съм аз.Мама,татко изпреварвам.
Скоро ставам ученичка също като кака Ели.
Чантата е натъкмена,аз съм вече пременена-
С нова рокля и обувки,а на бузата целувки.
Нежно с Барби се прощавам,търпеливо обяснявам:
„Аз съм вече ученичка.
Ти във къщи остани.Моля те,добра бъди!”

Да си първокласник то не е шега.
Колко много грижи имам от сега.
По часовник ставам,времето ще следя.
Кротко на чина трябва да седя.
Ще пиша букви,ще чета на глас,
Ще разказвам ясно,ще внимавам в час…
Много,много грижи имам аз сега.
Да си първокласник-то не е шега.

Аз съм Деси.Вече съм голяма.Сядам на бюрото сама.
Пиша,трия и рисувам,и забравям да лудувам.
Имам и любима песен.А когато в ден чудесен
тръгна с мама на разходка аз със весела походка
от сърце я забавлявам;пея да я отморявам.
В къщи радостни са всички.Две редички от шестички
От бележника ще поглеждат и усмихнати ще нареждат:
-Вижте нашата умница!

Смятам в къщи,смятам вън,смятам даже и на сън.
Гледат моите играчки как решавам аз задачки
И си шепнат помежду си:
-Колко е порасла Тони!

Запява свойта песен звънчето за нас:
-Здравей,Първи клас!
Че радост голяма,че песни,че вик!
Нали съм на мама и тати вече ученичка.
Така се вълнувам на чин да седя
И букви и песни във час да редя.

С песен ще започва учебния ми ден.
Да уча-ще бъде радост за мен.
Как медната жица се точи на стан
И как се добива стомана ще знам.
През чудно прозорче ще гледам света,
Щом в книгата почна сама да чета.

Вместо кукли,аз буквар имам вече за другар.
Всичките му букви зная от началото до края.
С пръстче соча ги самичка,
Сричам сричка подир сричка.
Спазвам точка,запетая-да чета аз вече зная.

-Браво!-мама рече-Ти си в Първи клас!
Ето ти другарче-новичко букварче.
Щом като разтворих чудния буквар
Сякаш эаговори най-добър другар.
                         Сякаш оживяха буквите подред
Сякаш се разсмяха всичките:-Привет!
Скокнах аз тогава и извиках с глас:
-Първа-обещавам,да съм в Първи клас!


Шарено букварче,ще се запозная с тебе аз.
Ще си ми добро другарче вечер в къщи,денем в час.
Буквите научих и се радвам от сърце,
Че без помощ,сам самичка ще напиша писъмце.
Ще е кратко,много кратко с удивителна накрая:
„Мила мамо,мили татко,много ви обичам!”

Вики                      Отвори врата вълшебна,хей,букварче мило.
Искам аз сега да видя там какво се е скрило.
Зад стените вече чувам гласове незнайни,
Че под твоя покрив има много тайни.
Отвори ми!Аз ти зная силата могъща,
Че на всички букви ти си родна къща.

Красен          Аз дойдох с усмивка детска,появих се на света.
                      Книга моята Родина подари ми да чета.
Българче съм любознатно,радвам се,чета в захлас.
Тайната на всяка дума с буквите разкривам аз.
Вярвам в българското слово,в азбуката ни добра.
Нашите любими букви са цветята на мира.   .

-             
 Рали              Книжко моя сладкодумна,моя обична сесстра,
                       Колко много си разумна,как си нежна и добра.
                       И в училище и в къщи ти си неразделно с мен.
                       С твоите крила могъщи аз израствам окрилена.
                       Ти ме водиш през морета,през гори и планини
                       и с очите на поета виждам приказни страни.
                       Затова те аз обичам като майка и сестра.
                       Мила дружка те наричам,моя книжчице добра.

Даниела        Мили татко,мила майко,сред големите цветя
                      Аз съм цвете малко мир ми трябва на света.
                       За да мога да живея,за да мога да раста,
                       Да играя и да пея,мир ми трябва на света.

Йоан              Малко българче съм аз,крехко като житен клас.
                       Но ще дойде ден ,когато ще политна в небесата
                       И по моите следи ще се втурнат сто звезди
                       И ще викнат:-Хей,юначе,кой ти даде тази сила,
                       Тази сила изкласила?
                       Ще им соча към Земята на България звездата,
                       Дето раждат се юнаци с кралимарковски калпаци.

Ил.А.             Ще мине веселото лято.Ще свърши лятната игра.
                       Есен радостна децата в училище ще събере.
                       Ще бъдем старите другари.Всеки ще е променен.
                       Ще бърза да превари,да разкаже где е бил,
                       И ще почне весело и леко първият училищен ден.

Плами            Ще запеят весели звънчета,
                       ще отекне нежно бодрият им глас.
                       Ще влезем:момичета,момчета
                       Забързани и радостни във клас.
                       И бяла тебеширена пътека
                       Към стръмни върхове ще ни зове.
                       Учителката ни добра към всеки
                       ще разкрие нови светове.

Петър            Училище любимо към тебе се стремя.
                      Щастлив съм,че те има на нашата земя.
                      Ти учиш ме да пея,да пиша,да чета.
                      Със тебе ще живея,със тебе ще раста.
                      Обичам твойто име,училище добро
                      Ти с песни ме даряваш,с букварче и перо.
                      Ах,като тебе няма по цялата земя.
                      Единствено с мама и тати аз ще те сравня.




Пожелания от двете учителки към децата:
         1.
          2.
Пожелание,раздаване на удостоверенията и папките на децата
от П.Рачева.
Пожелания на родителите към децата.
Почерпка на децата от       ДГ
                                             Родители
Раздаване на албумите,химикалите.    

2 коментара:

Предварителен договор за покупко-продажба на жилищен имот

ДОГОВОР (предварителен, за покупко-продажба на жилищен имот) Днес ..., ..., 2002 год . в гр. София, на основание чл.18 и чл.19...